Windows on the world Frédéric Beigbeder:
Windows on the world

Prevela s francuskoga Ita Kovač
ISBN: 953-7056-16-3
meki uvez, 276 str.


Nakon velikog uspjeha koji je francuski pisac mlađe generacije Frédéric Beigbeder doživio svojim romanom "129,90" , a koji je i u Hrvatskoj doživio pet izdanja, nakladnik OceanMore objavio je njegov najnoviji roman "Windows on the World".

Iako ga je većina kritičara za "129,90kn" optuživala za pamfletizam prošle jeseni nitko od njih nije ostao ravnodušan na roman koji tematizira najstrašniji događaj početka novog stoljeća - 11. rujan 2001.

“Uprkos američkoj autocenzuri htio sam dati oblik toj tragediji. Amerikanci su na televiziji vidjeli samo aseptičnu, gotovo sterilnu verziju događaja. A ja sam htio u nju ubrizgati boje, mirise, zvukove, ponovno uključiti ljudsku dimenziju, koja je brižno iz svega uklonjena“, izjavio je Beigbeder u jednom od brojnih intervjua.

Beigbederovi romani iznimno su popularni i u Njemačkoj gdje je prvo objavljen prijevod romana "Windows on the World" (OceanMore je drugi izdavač na svijetu koji objavljuje prijevod Windowsa iako su prava prodana u tridesetak zemalja svijeta).

Za "Windows on the World" dobio je Nagradu Interallié za najbolji francuski roman 2003. koju dodjeljuje žiri sastavljen od deset samo muških novinara.

 

Cijena: 130,00 kn

 

Evo nekoliko citata iz kritika eminentnih francuskih kritičara:

“... njegov je roman savršeno uspješan, a po koheziji između autora i njegova projekta medijski nerazdjeljiv. Beigbeder je vlastita knjiga od prvog do zadnjeg retka. Pa što onda što je imao petlje svoju malenkost uplesti u temeljni događaj 21. stoljeća. Dobro, složit ćemo se da je to značilo pucati malo visoko, no što se toga tiče, tu je on samo išao stopama Gidea, koji je savjetovao da čovjek uvijek slijedi svoju padinu, pod uvjetom da se penje.”
Pierre Assouline, Lire

“U pisca koji se predstavlja kao "Zola bogatih" roman više ne može nego krenuti putovima hiperrealizma. Čistoća poteza, britkost kolorita, neskrivena jednostavnost, trivijalnost teme. Kompleksnost se više ne nastoji prikazati, ona se sugerira. U tom istančanom umijeću, vječno na rubu da sklizne u konvencionalno, trendy i površno, Frédéric Beigbeder potvrđuje se danas neosporno kao jedan od majstora.”
L`Humanité

“Jadni konkurenti književne jeseni, imam za vas lošu vijest. Beigbederova je knjiga odlična. Naradio se on, doveo sebe temeljito u pitanje (idući, vrlo vješto, i do samokritike), projicirao se u katastrofu World Trade Centera preciznošću rasplamsale mašte. Skroman je, nadahnut, lucidan, dirljiv. Ovo je njegova najbolja knjiga.
Kao i za Houellebecqovu Platformu, pitamo se što će Goncourtov žiri smisliti da mu ne dodijeli nagradu.”
Philippe Sollers, Le journal du dimanche

"Oprostivši se od svih iluzija, Beigbeder se na kraju grčevito hvata nove verzije Camusova i Sartreova egzistencijalizma. Protiv apsurda pomaže samo pobuna. Upravo je to smisao najsablažnjivijeg prizora u romanu. Blazirani par burzovnih mešetara, oči u oči sa smrću, odlučuje se na zadnju ševu."
Der Spiegel