129,90 KN Frédéric Beigbeder:
129,90 KN

Prevela s francuskog Ljiljana Ješi?
ISBN: 978-953-7056-49-0
meki uvez s klapnama, 272 str.


F.B. deset je godina radio kao kreativac u velikim pariškim agencijama za oglašavanje, dakle izvanredno, iznutra, poznaje okru?enje i profesiju marketinga, a sve to je nemilosrdno raskrinkao u romanu "129,90 kn".

Naslov romana je i cijena koštanja knjige- dakle "dati takav naslov knjizi zna?i iskreno re?i da je priroda ovog našeg svijeta- novac - kao neprikosnovena i posljednja realnost. Svi koji participiraju u tom okru?enju su licemjeri: “kreativci” se me?usobno preziru, svjesni su da proizvode govno, ali bi ?eljeli biti kreatori... zapravo snimati filmove, pisati romane, slikati, etc. Ali budu?i su “kreativci” oni preziru pak i svoje kolege komercijaliste, koji pak preziru klijente, a klijenti pak reklamne agencije. No to je sve dio op?eg licemjerja u društvu: direktori velikih koorporacija preziru zaposlenike i obrnuto, preziru potroša?e, konzumente njihovih loših proizvoda, ali sve njih zajedno preziru dioni?ari (vlasnici) za koje rade." (iz ?lanka Privatizacija svijeta, M.Houellebecq ).

Octave Parango je gospodar svijeta. On odlu?uje danas ono što ?ete ?eljeti sutra, "jer sve je privremeno i sve se kupuje. ?ovjek je proizvod kao i svaki drugi, s ograni?enim rokom prodaje. Ja sam tip koji vam prodaje govna. Tip zbog kojeg sanjate o stvarima koje nikada ne?ete imati... Kad si, zahvaljuju?i teško ste?enoj ušte?evini, uspijete priuštiti auto iz snova,.. ja sam ga ve? izbacio iz mode.... Glamur je zemlja u koju nikad ne sti?emo."

 

Cijena: 129,90 kn

Roman je skandalizirao francusku javnost pogotovo ljude u reklamnim agencijama koji budu?i da imaju velike prihode imaju i mo?. F. Beigbeder još uvijek zaposlenik agencije Young & Rubicam dobiva naprasan otkaz. Ali tog ljeta u Parizu (2000.) govorilo se treba ?itati Beigbedera... Premda osporavan i napadan od onih koje je uznemirio ali hvaljen od kritike i publike roman je svom autoru donio veliki uspjeh. Do danas je "129,90 kuna" preveden na dvadeset i dva jezika diljem svijeta.

"Njegova 'ispovijed djeteta XX.stolje?a' otka?ena je i lucidna, smiješna i o?ajna. Ukratko taj momak nikada ne?e biti simpati?an: sa strane medija – previše je prisutan, a sa strane literature ima previše talenta."
Lire, 09. 2000.

ODLOMAK IZ KNJIGE:

Sve je privremeno: ljubav, umjetnost, planet Zemlja, vi, ja. Smrt je toliko neizbje?na da nas sve iznenadi. Kako znati da ovaj dan nije posljednji? Mislimo da imamo vremena. A zatim, odjednom, eto je, utapamo se, istje?e nam vrijeme. Smrt je jedina obveza koju nismo zabilje?ili u planeru.

Sve se kupuje: ljubav, umjetnost, planet Zemlja, vi i ja. Pišem ovu knjigu da bi me izbacili s posla. Ako dam otkaz, ne?u dobiti otpremninu. Trebam odrezati granu na kojoj sjedi moja udobnost. Naknada za nezaposlene moja je sloboda. Radije bih da me otpusti neka tvrtka nego ?ivot. JER JA SE BOJIM. Oko mene kolege padaju kao muhe: iznenadna smrt nakon skoka u bazen, predoziranje kokainom prerušeno u u infarkt miokarda, pad privatnog zrakoplova, prevrtanje kabrioleta. Odnosno, sanjao sam no?as kako se utapam. Vidio sam kako tonem, milujem divovske ra?e, a plu?a su mi puna slane vode. U daljini na pla?i dozivala me neka zgodna ?ena. Nisam joj mogao odgovoriti jer su mi usta bila puna slane vode. Utapao sam se, ali nisam zvao u pomo?. U moru su i svi ostali ?inili isto. Svi su se pliva?i utapali, a nisu dozivali u pomo?. Vjerujem kako je došlo vrijeme da sve napustim jer više ne znam plutati.

Sve je privremeno i sve se kupuje. ?ovjek je proizvod kao i svaki drugi, s ograni?enim rokom prodaje. Eto zašto sam u 33. godini odlu?io oti?i u mirovinu. ?ini se da je to savr?eno doba za uskrsnu?e.