Windows on the world Frédéric Beigbeder:
Windows on the world

Prevela s francuskoga Ita Kova?
ISBN: 953-7056-16-3
meki uvez, 276 str.


Nakon velikog uspjeha koji je francuski pisac mla?e generacije Frédéric Beigbeder do?ivio svojim romanom "129,90" , a koji je i u Hrvatskoj do?ivio pet izdanja, nakladnik OceanMore objavio je njegov najnoviji roman "Windows on the World".

Iako ga je ve?ina kriti?ara za "129,90kn" optu?ivala za pamfletizam prošle jeseni nitko od njih nije ostao ravnodušan na roman koji tematizira najstrašniji doga?aj po?etka novog stolje?a - 11. rujan 2001.

“Uprkos ameri?koj autocenzuri htio sam dati oblik toj tragediji. Amerikanci su na televiziji vidjeli samo asepti?nu, gotovo sterilnu verziju doga?aja. A ja sam htio u nju ubrizgati boje, mirise, zvukove, ponovno uklju?iti ljudsku dimenziju, koja je bri?no iz svega uklonjena“, izjavio je Beigbeder u jednom od brojnih intervjua.

Beigbederovi romani iznimno su popularni i u Njema?koj gdje je prvo objavljen prijevod romana "Windows on the World" (OceanMore je drugi izdava? na svijetu koji objavljuje prijevod Windowsa iako su prava prodana u tridesetak zemalja svijeta).

Za "Windows on the World" dobio je Nagradu Interallié za najbolji francuski roman 2003. koju dodjeljuje ?iri sastavljen od deset samo muških novinara.

 

Cijena: 130,00 kn

 

Evo nekoliko citata iz kritika eminentnih francuskih kriti?ara:

“... njegov je roman savršeno uspješan, a po koheziji izme?u autora i njegova projekta medijski nerazdjeljiv. Beigbeder je vlastita knjiga od prvog do zadnjeg retka. Pa što onda što je imao petlje svoju malenkost uplesti u temeljni doga?aj 21. stolje?a. Dobro, slo?it ?emo se da je to zna?ilo pucati malo visoko, no što se toga ti?e, tu je on samo išao stopama Gidea, koji je savjetovao da ?ovjek uvijek slijedi svoju padinu, pod uvjetom da se penje.”
Pierre Assouline, Lire

“U pisca koji se predstavlja kao "Zola bogatih" roman više ne mo?e nego krenuti putovima hiperrealizma. ?isto?a poteza, britkost kolorita, neskrivena jednostavnost, trivijalnost teme. Kompleksnost se više ne nastoji prikazati, ona se sugerira. U tom istan?anom umije?u, vje?no na rubu da sklizne u konvencionalno, trendy i površno, Frédéric Beigbeder potvr?uje se danas neosporno kao jedan od majstora.”
L`Humanité

“Jadni konkurenti knji?evne jeseni, imam za vas lošu vijest. Beigbederova je knjiga odli?na. Naradio se on, doveo sebe temeljito u pitanje (idu?i, vrlo vješto, i do samokritike), projicirao se u katastrofu World Trade Centera preciznoš?u rasplamsale mašte. Skroman je, nadahnut, lucidan, dirljiv. Ovo je njegova najbolja knjiga.
Kao i za Houellebecqovu Platformu, pitamo se što ?e Goncourtov ?iri smisliti da mu ne dodijeli nagradu.”
Philippe Sollers, Le journal du dimanche

"Oprostivši se od svih iluzija, Beigbeder se na kraju gr?evito hvata nove verzije Camusova i Sartreova egzistencijalizma. Protiv apsurda poma?e samo pobuna. Upravo je to smisao najsabla?njivijeg prizora u romanu. Blazirani par burzovnih mešetara, o?i u o?i sa smr?u, odlu?uje se na zadnju ševu."
Der Spiegel